Δοκιμάζοντας το openSUSE 12.1 στο ASUS EEE PC 1008HA

Μετά τα ενθαρυντικά λόγια που διάβασα στην openSUSE-Factory mailing list και το blogpost του Κώστα Κουδάρα αποφάσισα να δοκιμάσω κι εγώ την νέα έκδοση του openSUSE 12.1 πριν την επίσημη κυκλοφορία της και στη δοκιμαστική της έκδοση openSUSE 12.1 Release Candidate 2. Συνηθίζω να κάνω πολλές δοκιμές στο netbook – πειραματόζωό μου με διάφορες διανομές, οπότε ήθελα να διαπιστώσω με τα ίδια μου τα μάτια τις αλλαγές και τις βελτιώσεις της νέας έκδοσης του openSUSE.

Όταν αποφασίζεις να κάνεις εγκατάσταση μία δοκιμαστική έκδοση κάποιου λειτουργικού συστήματος στον υπολογιστή σου σίγουρα  περιμένεις να υπάρχουν πολλές αστάθειες στο σύστημά σου, προγράμματα και εφαρμογές να μην λειτουργούν καθώς και πολλές φορές σημαντικά μέρη του υπολογιστή σου όπως η κάρτα Wifi ή το touchpad ή το bluetooth να μην λειτουργούν. Είναι αλήθεια ότι δεν έχω ξαναπεράσει σε υπολογιστή μου δοκιμαστική έκδοση openSUSE παρά μόνο σταθερές εκδόσεις για ν’ αποφύγω τυχόν προβλήματα. Η αναβάθμιση από το openSUSE 11.3 στο openSUSE 11.4 ήταν ανόδυνη καθώς όλα δούλεψαν σωστά και δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα στο σύστημά μου.

Πήρα την απόφαση και σαν fan του KDE κατέβασα την openSUSE 12.1 RC2 KDE live έκδοση. Δεν άργησε να κατέβει την έγγραψα στο USB flash μου με το Imagewritter και αμέσως ξεκίνησα την εγκατάσταση στο netbook μου.

Οι αλλαγές δεν άργησαν να φανούν. Νέα είκόνα στο splash screen με δεξιά το “Καλώς ήρθατε” σε διάφορες γλώσσες. Αμέσως μετά μπήκε στο μενού επιλογών για εγκατάσταση. Εφόσον ήμουν προετοιμασμένος πήγα απευθείας στην “Εγκατάσταση”. Αμέσως άρχισε να φορτώνει τον πυρήνα και προχώρησε στην γνωστή διαδικασία εγκατάστασης. Αφού συμπλήρωσα username και passwords ξεκίνησε η εγκατάσταση. Παρακολούθησα όλη τη διαδικασία εγκατάστασης του συστήματος και με εξέπληξε το γεγονός ότι τελείωσε πολύ πιο γρήγορα από την εγκατάσταση του openSUSE 11.4.

Αφού τελείωσε η εγκατάσταση το σύστημα έκανε επανεκκίνηση. Πρέπει να σημειώσω και εδώ ότι το systemd έχει πετύχει το σκοπό του. Η διαδικασία τερματισμού και εκκίνησης του λειτουργικού συστήματος έχει βελτιωθεί κατακόρυφα με την νέα έκδοση του openSUSE 12.1 να είναι σχεδόν δύο φορές πιό γρήγορη από την openSUSE 11.4. Δεν υπήρχε καμία αστάθεια στη λειτουργία του συστήματος, όλα δούλευαν κανονικά και αρμονικά. Ο Kernel 3.1 δούλεψε άψογα αναγνωρίζοντας όλα τα υποσυστήματα του netbook μου.

Το KDE 4.7.2 είναι απλά μαγευτικό… Τί να πρώτο γράψω για το περιβάλλον. Έμεινα έκπληκτος από το login screen μέχρι και την ανανεωμένη εμφάνιση του θέματος AIR στην μπάρα του KDE και το πολύ γρήγορο άνοιγμα των εφαρμογών. Πολύ γρήγορο στην εκκίνηση και τον τερματισμό. Βελτιωμένο network manager, λαμπερό και όμορφο σε εμφάνιση γραφικό περιβάλλον και πολύ βελτιωμένη λειτουργία των ρυθμίσεων του KDE.

Γενικά είμαι πολύ ενθουσιασμένος με τη νέα έκδοση. Αν και βρίσκεται ακόμα σε δοκιμαστικό στάδιο είμαι εντυπωσιασμένος με την ομαλότητα στη λειτουργία, την ταχύτητα εκκίνησης και τερματισμού καθώς και την ανανεωμένη εμφάνιση και όλες τις νέες τεχνολογίες που φέρνει το KDE 4.7.2.

Και πάλι το openSUSE θα κάνει τη διαφορά δείχνοντας ότι είναι μία σπουδαία διανομή φτιαγμένη από μία πολύ δεμένη και δημιουργική κοινότητα που αγαπάει αυτό που κάνει.

Δοκιμάστε το!

, , , , , , ,

  1. #1 by iNeXoRaBlE on November 12, 2011 - 18:54

    Χαχαχα τι τραβάει το κακόμοιρο το netbook… Για τα υπόλοιπα δεν θα σχολιάσω τίποτα τα είπες εσύ…Βλέποντας και κάνοντας😛

Leave a Reply

